czwartek, 19 stycznia 2012

Na grypę - Ciasteczka musli. ; )

Boli mnie każda część ciała.
Z nosa wylewa mi się ocean. Przejście paru kroków do łazienki wykańcza mnie totalnie a pochylenie głowy w ogóle nie wchodzi w grę. A więc stało się - dopadło i mnie, a w tym roku trzymałam się zadziwiająco dzielnie.

Obijam się więc bezsensu od ścian w poszukiwaniu natchnienia, wkurzając wszystkich swoją smarkającą obecnością - cóż, przynajmniej można bez wyrzutów sumienia poleżeć w łóżku z książką.
 Ale ile można?


Jak byłam mała, to szalałam za ciastkami owsianymi kupowanymi za niebotyczną cenę w sklepach ze zdrową żywnością. I choć smak był najzwyklejszy, to fantastyczny był sam moment zakupienia grubych ciach w przezroczystym opakowaniu. 
Lata mijają, mnie nadal kusi, jak je widzę.
Ale dziś piekę też własne - o wiele smaczniejsze, zdrowsze i... tańsze. ; )

Ciasteczka musli

Uwaga, uwaga, składniki trochę na oko, jak to bywa przy takich wypiekach - operujcie mlekiem i mąką, jakby nie ciasto nie chciało się kleić lub było za rzadkie. ; ) - do odmierzania składników używajcie tego samego kubka.



  • 2 kubki surowych płatków owsianych 
  • 0.5 kubka mąki pszennej pełnoziarnistej
  • 1/4 kubka wiórek kokosowych
  • 1/4 kubka sezamu 
  • 1/4 kubka siemienia lnianego
  • 1/4 kubka płatków migdałowych
  • 100g rodzynek ( paczka )
  • 50g suszonej żurawiny
  • 2.5 kubka mleka
  • 2 jajka
  • 50g masła
  • 4 łyżki płynnego miodu




 Mleko podgrzewany na małym ogniu z masłem i miodem. ( tylko do rozpuszczenia się masła! ). Wszystkie suche składniki mieszamy w dużej misce. Powoli wlewamy mleko z masłem i miodem, mieszamy aż do połączenia się składników. Na końcu wbijamy dwa jajka, mieszamy. Powinniśmy uzyskać gęstą, klejącą się masę. Formujemy niewielkie kulki i rozpłaszczamy łyżką na grubsze placki. Pieczemy 30 minut w 160 stopniach na papierze do pieczenia.



9 komentarzy:

  1. Uwielbiam te ciasteczka. W sam raz na poprawę humoru czy chorobę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. zdrowe przekąski poprawiające humor i zdrowie?jestem za.

    OdpowiedzUsuń
  3. mniam :)))

    http://wszystkoogotowaniuks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam je! Na pewno pomogą Ci wrócić do zdrowia, choćby przez sam fakt poprawienia nastroju ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. ostatnio zajadam się się kupnymi, ale zapowiadają się o niebo lepiej! dziękuję za podsunięcie pomysłu:)

    OdpowiedzUsuń
  6. o świetne! mnie też zawsze kusi gdy widzę te wielkie ciacho za szybkami w sklapach :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dokładnie wiem o których ciastkach mówisz!:) Też często je chrupie w zdrowiu i w chorobie;) Kuruj się! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Zjadłabym z miłą chęcią. ;)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wszystkie pozostawione komentarze i opinie. Jeśli macie pomysł na ulepszenie przepisu - piszcie! ;)