piątek, 19 sierpnia 2011

Ostatnie jagody.

Chciałam napisać coś o lecie. 
Chciałam napisać coś o owocach i o tym, jak dojrzewają pierwsze śliwki. 
Jak malutkie jabłka codziennie nabierają kolorów.

Ale potraficie wyobrazić sobie taki czas, kiedy siedzicie przy stole. 
W kuchni, na tarasie, w pokoju. 
Pijecie kawę.
Skubiecie ciasto.
Zwykły dzień. 

I nagle nadchodzi wielka, ciemna chmura. Zasnuwa okna. Zabiera kolory.
Robi się zupełnie cicho.
Ogarnia Was lęk, którego nie da się z niczym połączyć.
Chcecie uciec, ale nie macie siły wstać. 
Chcecie uciec, ale wszystko Was boli.
Chcecie uciec, ale ktoś chwyta Was za rękę - nie ma dokąd biec...

Ciemna chmura utrzymuję się nade mną już parę dobrych dni.

Wciąż walczę.


***

Muffiny waniliowe z jagodami.
przepis z 1001 cupcakes, cookies & other tempting treats, nieznacznie zmieniony.




  • 280 g mąki pszennej
  • 100g cukru 
  • 2 duże jajka
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżeczki cukru z prawdziwą wanilią 
  • 85 g rozpuszczonego masła
  • 250 ml maślanki
  • jagody







Mąkę przesiewamy z proszkiem do pieczenia. Łączymy z cukrem i cukrem waniliowym. Dodajemy jagody. W osobnej misce ubijamy jajka. Dodajemy rozpuszczone i ostudzone masło oraz maślankę. Mieszamy wszystko do połączenia się składników. Suche mieszamy z mokrymi. Foremkę na muffinki wykładamy papilotkami i nakładamy do 3/4 wysokości. Pieczemy w 200 stopniach około 20 minut.



8 komentarzy:

  1. muffiny z jagodami to zdecydowanie moja ulubiona wersja
    walcz, trzymam kciuki żeby te chmury rozgoniło słoneczko :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Widzę, że u Ciebie też ostatnie jagody:) Ja wykorzystałam je w pierogach, ale zaczynam żałować, że nie zrobiłam muffinów:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Wiem,jak to jest z tą ciemną chmurą,bo lato takie całe.Humorzaste!
    A te babeczki z wanilią i jagodami mogą przywrócić zabrane przez chmurę kolory.Od razu!

    OdpowiedzUsuń
  4. te ciemne chmury wiszą ostatnio w wielu miejscach, nade mną też, życzę powodzenia w walce:) ale za to te ciemnofioletowe jagody w muffinach są bardzo pozytywne:) mimo iż ostatnie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Trzymam kciuki za odgonienie chmury! Pyszne muffiny :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ostatnie... to tak smutno brzmi :(

    OdpowiedzUsuń
  7. Wyglądają pysznie i bardzo zachęcająco... niestety, w tym roku i nie tylko w tym nie spróbowałam jagód, bo nawet po najmniejszej ilości mam problemy żołądkowe przez kilka dni :(.

    OdpowiedzUsuń
  8. ja już sobie wyobrażam te muffinki z innymi owocami:)) wyglądają pysznie!

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wszystkie pozostawione komentarze i opinie. Jeśli macie pomysł na ulepszenie przepisu - piszcie! ;)