czwartek, 7 kwietnia 2011

Marchewkowe.


Ciasta marchewkowe jakoś nigdy nie były moją mocną stroną. A to mąki wydawało mi się, że jest za dużo, a to posmak marchewki był zbyt wyraźny. No i zakalec, zakalec, zakalec. W każdym marchewkowym wypieku.  Ale trafiłam na ten przepis i jakoś nie mogłam sobie odpuścić, choć przygotowałam się na wielką porażkę.

i.. miłe zaskoczenie, ciasto jest ciężkie, aromatyczne, wilgotne, z delikatnym posmakiem orzechów. 
Prosto z dzisiejszego przedświtowego wypiekania, bo przebudziłam się już przed piątą z wielką ochotą na pieczenie. 

Marchewkowe.

Ciasto marchewkowo-orzechowe.  



  • 50 g mąki orkiszowej
  • 80 g zmielonych migdałów
  • 80 g zmielonych orzechów laskowych
  • 250 g marchewki
  • 70 g cukru pudru
  • 10 g proszku do pieczenia  
  • 2 jajka
  •  30 ml oleju 
  • szczypta soli  




 Mąkę, zmielone orzechy i proszek do pieczenia przesiewamy do miski. Cukier puder ucieramy z jajkami. Marchewkę ścieramy na tarce o drobnych oczkach. Masę jajeczną delikatnie mieszamy z mąką drewnianą łyżką, dodajemy olej, marchewkę i sól. Mieszamy.
Pieczemy w wysmarowanej masłem tortownicy o średnicy 20 cm, w 170 stopniach około 35 minut. 
  

4 komentarze:

  1. Marchewkowe ciasto to coś przepysznego! :) Muszę koniecznie upiec na Wielkanoc! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. o kurczę, wspaniałe połączenie smaków!!

    OdpowiedzUsuń
  3. mam sentyment do ciast marchewkowych. Teraz bede musiala sama zrobic ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciasto marchewkowe cieszy..:)
    pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wszystkie pozostawione komentarze i opinie. Jeśli macie pomysł na ulepszenie przepisu - piszcie! ;)