niedziela, 12 czerwca 2011

Domowa granola.

Robiłam granolę jakiś czas temu i ... spaliłam ją zupełnie. Jakoś zapomniałam o mieszaniu. Potem bardzo długo szukałam na nią przepisu i ... właściwie nie znalazłam. A to w składzie znalazłam cukier, brązowy czy nie, to jednak cukier i nie pasował mi do śniadaniowego musli. A to za mało dodatków, a ja lubię, jak jest dużo różnych składników. A to sok jabłkowy w przepisie mi jakoś nie podchodził. Ale jakiś czas temu natchnęła mnie Slyvvia, kiedy zrobiła swoją jabłkową granolę. I to było to. Nie cukier, ale miód i nie sok, ale prawdziwe jabłka. Fantastycznie. 
Podaję, z moimi dodatkami. Składniki na spooooro granoli. 


Domowa granola.

  • trzy duże jabłka, obrane ze skórki 
  • 200 g płatków owsianych
  • 50 g płatków orkiszowych
  •  50 g płatków gryczanych
  • 50 g otrębów owsianych 
  • 100 g orzechów laskowych
  • 100 g orzechów włoskich
  • 100 g migdałów
  • 100 g rodzynek 
  • 100 g pestek słonecznika
  • 100 g nasion sezamu
  • 2 duże łyżki płynnego miodu 
  • pół łyżeczki cynamonu 





    Jabłka ścieramy na tarce o drobnych oczkach. Wszystkie suche składniki dokładnie mieszamy w dużej misce, na końcu dodajemy jabłka i miód. Mieszamy, wykładamy do foremki lub na głęboką blaszkę i prażymy w piekarniku rozgrzanym do 170 stopniu około godziny, aż granola stanie się chrupiąca, co jakiś czas mieszając, aby płatki równomiernie się rumieniły. Smacznego! ;)




    10 komentarzy:

    1. uwielbiam granolę, parę już zrobiłam :) zapisuję sobie Twój przepis na wypróbowanie
      http://niebieskapistacja.blox.pl/html

      OdpowiedzUsuń
    2. Ja osobiście jestem wielką fanką domowej granoli, a Twoja propozycja wygląda znakomicie :)

      OdpowiedzUsuń
    3. Ja również jestem fanką domowej granoli.
      W ogóle jestem fanką wszystkiego co robione samemu ^^
      Pysznie wygląda !

      OdpowiedzUsuń
    4. Zapisujemy do zrobienia, fajnie, że nie ma w niej cukru a tylko trochę miodu. BTW My kiedyś przypaliliśmy blachę batonów owsianych... :P

      OdpowiedzUsuń
    5. Jakiś czas temu też natknęłam się na przepisy z sokiem jabłkowym i to był strzał w 10! Zrobiłam raz wersję "szybką" na patelni z dodatkiem musu jabłkowego i też wyszło pysznie. Pozdrawiam:)

      OdpowiedzUsuń
    6. Nie ma to jak domowa granola.

      OdpowiedzUsuń
    7. już sobie z tym poradziłam, ale był czas, kiedy nie mogłam sobie wyobrazić innego śniadania:)

      OdpowiedzUsuń
    8. fajna taka granola, muszę w końcu też zrobić:)

      OdpowiedzUsuń
    9. To pilnowanie, żeby granola nie spłonęła, to największy jej haczyk ;D Ale warto, bo nie ma nic lepszego od samodzielnie wg gustu skomponowanej granoli :)

      OdpowiedzUsuń
    10. nawet nie wiedziałam, że to tak się robi - muszę spróbować :)

      OdpowiedzUsuń

    Bardzo dziękuję za wszystkie pozostawione komentarze i opinie. Jeśli macie pomysł na ulepszenie przepisu - piszcie! ;)