niedziela, 20 listopada 2011

Czekolada Najlepsza na Świecie.

Z pełnoziarnistymi herbatnikami, orzechami i suszonymi owocami.

Czego chcieć więcej?

Najlepsza czekolada


  • 450g czekolady - u mnie 300g gorzkiej, 150g mlecznej. 
  • herbatniki pełnoziarniste*
  • suszone morele, truskawki, wiśnie, żurawina, rodzynki
  • orzechy - włoskie, laskowe
  • migdały

 
*Pełnoziarniste herbatniki



  •  200 g mąki pszennej pełnoziarnistej, grubo mielonej
  • 70g masła
  • 3 łyżki mleka
  • 3 łyżki brązowego cukru
  • łyżeczka proszku do pieczenia

Mąkę mieszamy z proszkiem do pieczenia i cukrem. 
Dodajemy masło i palcami formujemy okruchy jak na kruszonkę. Dodajemy mleko, szybko zagniatamy. Rozwałkowujemy na grubość około 0.5cm, wycinamy dowolne kształty. Pieczemy około 15 minut na złoty kolor w 180 stopniach.






Czekoladę topimy w kąpieli wodnej. Dużą blachę wykładamy papierem do pieczenia. Układamy herbatniki, zalewamy gorącą czekoladą, posypujemy owocami i orzechami - ilość według uznania, u mnie sporo! Pozostawiamy do całkowitego zastygnięcia a potem jemy, jemy, jemy! 




15 komentarzy:

  1. Wspaniale wygląda czekolada. A te kolory są piękne

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda jak studencka, to musi być pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  3. Super! Nigdy nie jadłam chyba pełnoziarnistych herbatników, ale czekolada mnie zachwyciła jeszcze bardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglada oblednie! Czekolade uwielbiam, a z takimi dodatkami musi pysznie smakowac.

    OdpowiedzUsuń
  5. jestem zauroczona taką czekoladę. koniecznie spróbuję też domowej wersji.

    OdpowiedzUsuń
  6. Widzę,że i Ty skusiłaś się na własną czekoladę.
    Idealna na listopad!

    OdpowiedzUsuń
  7. Superowaaaaaa.....jakie cudne jej oblicze.. ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jadłam kiedyś czekoladę Ritter z herbatnikami- jedna z najlepszych, jaką miałam okazję się delektować :)
    Chętnie zrobię sama, w Polsce takiej nie kupię :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ta chrupiąca czekolada wzbudza we mnie niepohamowaną ochotę na słodki grzech!;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Przyznaj się ile minut zajęło Ci pochłonięcie tej porcji? :D :D :P

    OdpowiedzUsuń
  11. jaka czekolada!!! chcę ją, bardzo bardzo :)
    kilka dni temu piekłam niemal bardzo podobne herbatniki, super są

    OdpowiedzUsuń
  12. już pokochałam twojego bloga :D cuda!! zapraszam też do siebię :D ja tutaj będę częstym gościem :D

    OdpowiedzUsuń
  13. ojej, jaka napakowana ta czekolada, nie oderwałabym się od takiej :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wszystkie pozostawione komentarze i opinie. Jeśli macie pomysł na ulepszenie przepisu - piszcie! ;)